fredag 12 november 2010

liten hejdå dag

på torsdag förmiddag åkte jag och Noel upp till frida och sigge holmberg. det är en månad mellan noel och sigge. sigge är 7 månader och noel blir då...? precis, 8 mån på tisdag.
de lekte bra. sigge skrattade med hela hjärtat åt noel när han kom krypande mot honom. det smittade verkligen av sig!
strumpor är verkligen något sigge diggar skarpt. både sina egna och andras speciellt hans mammas. jag försöker alltid få till en träff med holmberg när jag väl är hemma. denna gången var Linnea axelssons barn tyvärr sjuka så det blev ingen träff ,men nästa gång!

jag tog bilen och noel vidare till kusinen och hans familj. ville ju hinna hälsa på annie oxå. hon satt med sitt examensarbete- arkitekt.
olle tyckte nog att det var lite konstigt att hans mamma hade någon annan i sitt knä.
det är ju hans plats :)
att olle som är 1 år i dec och noel som nu då snart är 8 mån är lika långa är något vi upptäckte.
antingen är calle kort eller så är andreas lång...
men att noel som just lärt sig krya riktigt bra skulle gå vid 8 mån som olle är nog inte troligt.
det ser så sött ut när olle springer omkring och dessutom på tå precis som hans pappa gjorde eller kanske tom med gör.

:: olle ::


:: pappa calle & olle ::


:: mamma annie & olle ::

på kvällen var det dags att gå tillbaka i tiden. pappa,mamma,jag ,agnes och noel åkte till töllstorpshallen i gnosjö för att bada.
minnena tog mig tillbaka till åk 7-9.
det såg i stort sätt lika dant ut men de hade byggt om så att det fanns pool för de minsta. vattenfall och olika djur som sprutade vatten från munnen.
Noel och mamma ( mormor) badade inte pga förkylning.
det var faktiskt roligare än vad jag trodde. agnes är en rolig badkompis. hon är inte rädd för något. hoppas i på den djup delen och simmar. hon har bara armpuffar på sig men litar på dom och mig :)

efter badet så var det lyx om mamma sa att det var ok att få pommes frites på min tid alltså.
det blev kvällsmat för oss alla.
agnes tog självklart en hamburgare men pommes och vi andra tog sallad.det var en riktigt mysig kväll.

jag bjuder inte på bilder i baddräkt men en riktig efter-badet-bild kan ni få. då man totalt har struntat i allt vad göra-sig-i-ordning heter.lägg märke till de svarta under ögonen som alltid kommer med bad- mascara fläckar!

undertiden vi satt och åt så började myset. kl 19 släcker de ner och har bara tända ljus i simhallen. det är vuxenstunden. man får inte vara under 16.de vill att det ska vara tyst, lugnt och mysigt även kallat motionssim :)
imorgon, eller idag när detta publiceras så är det fredag. vi har nu landat i malmö igen och agnes har fått träffa pappa igen. jag har längtat efter min underbara man och nu är det fredagsmys!
imorgon lördag väntar en ny dag med roligheter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar