fredag 19 augusti 2011

17 månader i bilder

20 veckor


5 min gammal


4 månader


5 månader


6 månader


7 mån (& VÄLDIGT långhårig)


13 månader


14 månader


15 månader


16 månader





17 månader







ja, nu är man här. sist kvällen som mammaledig gång 2.
så sjukt mycket som har hänt dessa månaderna.
men jag måste säga att jag upplevde nog tiden med agnes annorlunda. inte utifrån att det var första gången jag var mamma. nä, agnes och noel har nästan följt varandra från punkt till pricka.
t.o.m i vikt och längd. sättet de varit på. när de slutade amma. faktiskt så gick det precis lika enkelt med noel som med agnes.
jag har inget att klaga på . det har faktiskt varit att ha 2 änglar.
jag har verkligen fått sova bra och hunnit med att ha en bra rytm.

varför känner jag då att tiden med Noel känns så mycket längre än med Agnes.
kanske för att Noel började förskolan 2 månader senare än Agnes...
nä, jag har kommit på det att jag var kär i Noel från det första ögonblick jag såg honom, då han kissade på mig :)
Med Agnes tog det tyvärr, nästan 4 mån att känna koppling med.trots att hon var så underbart vacker min ögonsten.
förlossningsdepressionen...det drabbar så,så många kvinnor varje år men att jag skulle vara en av dom... man kan inte backa tiden men oj, jag önskar att jag hade fått en bättre start men prinsessan.
hon led inte alls och kände nog inte av det och ett litet tecken på det är väl att hon ammade jätte bra.och sen hade hon och har en helt fantastiskt kärleksfull pappa som försåg henne med den närheten jag inte ville ge.

Att få vår prins Noel har varit så mysigt. tänk, vi har en av varje sort!!
han har varit från första stund ett charmtroll, en myskille.
vi har haft så kul ihop och det har faktiskt varit som en liten kompis i många lägen. vi har suttit och små pratat, lekt och bakat ihop.

under dessa 17 månader har Noel haft 2 stora lunginflammationer , öroninflammation...han var verkligen så slagen. levde typ på välling under 2 veckor.
men den slagna hjälten kom tillbaka och nu är han en stor tuffing.

nu har han börjat dagis. det har gått så bra! jag är stolt och han har redan lärt sig 2 nya ord.
buuu ( böö) och vofv (voff).
idag sa han ange (agnes)!! man blir så där fjantigt stolt varje gång man ser framsteg och det är med full rätt man kan bli det!!

på måndag börja jag jobba igen. jag känner mig redo. men om 2 månader sitter jag här men nya bilder och en ny storie att berätta. då är den nya och SISTA medlemmen ankommen. (typ)

ha en go fredagskväll!

kram på er!


love living :: live loving

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar