onsdag 17 augusti 2011

graviddrömmar...

i förgår natt drömde jag att jag borstade tänderna och när jag skulle spotta så kom det en hel del blod.
sen upptäcker jag att jag tappat min kindtand. jag blir helt förskräckt. efter ett tag hittade jag tanden under mitt linne. den skavde som en knäckebrödssmula kan göra.
jag ropar på mamma och undrar vad som händer.
Min visa mamma förklarar då att man kan få som en tandsjukdom när man är gravid.
jag blev helt förskräckt när jag insåg att min ena framtand och hörntand var lös.
allt detta var i överkäken. HUR SKULLE JAG SE UT??
mamma var lugn som en filbunke. det skulle ju snart gå över och växa ut...

sitter nu och kollar på " livet på BB"... det är fantastiskt och se hur ett nytt liv kommer till världen men samtidigt skrämmande.
jag bearbetar detta en del.att jag ska gå igenom detta igen.
som jag sa till Andreas för ett tag sedan, en av alla gånger då jag bröt ihop, att med en längtan att träffa denna lilla människa kommer det oxå en enorm smärta.
men jag har en så bra barnmorska och bearbetar allt med henne.

nu är det dags att krypa ner under täcket.
naglarna är fixade. mycket viktigt :)

imorgon är det som följer:

upp: 06:30-06:45 ( har bil imorgon)
till dagis : 08:45
frukost på stan med Emelie: 09:30
Lunch med tjejerna: 13:00
hämta på dagis: 15:00
hemma: 15:20-18:45
Noel i säng: 18:45-19:00
Kvällsfika med Stålis: 19:15-?
Agnes i säng: 19:30

där emellan ska jag hinna fixa present, lämna tillbaka Agnes jeans ( denna kräsna brud...) fixa ett busskort. här någonstans ska jag andas :)


GODNATT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar