onsdag 24 augusti 2011

att vara effektiv

varför göra bara en sak när man kan göra 2 samtidigt.
idag var det kämpigt att få livet att rulla på. så SJUKT trött.
det hjälpte ju inte att det var 26 grader varmt på jobbet. kände mig som en in lackad zombie. om inte det var jobbigt nog så krängde jag den sista kanelbullen fast jag nog egentligen inte var så sugen...tala om att känna degklumpen göra sitt jobb. orkade nästan inte lyfta fötterna när jag gick till bussen.
om jag inte hade haft punka på cykeln eller om det inte varit Malmöfestivalen eller om jag inte hade,nästa vecka behövt ta mig från plats till plats med buss- DÅ HADE JAG CYKLAT! det måste ju vara mest effektivt.

när jag kom hem så var det dags att ta tag i effektiviteten. men först ett samtal med mamma, dock i säng läge...

när noel tog ett bad var jag så smart att kombinera hans badande och mitt nya matschema. det skulle ju snart ändå göras så varför inte vara lite EFFEKTIV?!


Noel tänkte väl typ...medan mamma gör matschema passar jag på att bada och varför inte vara lite EFFEKTIV och göra nr 2 samtidigt??!!



jaa, varför inte?

mitt mål inför kvällen:
Agnes i säng snart
Andreas fixa maten
jag tar en snabb,kall dusch
sen är det CSI
och om inte jonnte* har kommit innan det är slut så är det (äntligen) dags för kudden.

det bästa av allt: NYBÄDDAT!!

* john blund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar