tisdag 23 augusti 2011

menar inget illa...

det är väl ändå lite konstigt att det finns vissa rättigheter när man är gravid.
som att okända människor har skaffat sig rätten att ta magen eller att säga att man är tjock.

idag var jag med om en sån händelse. som sagt, personen i fråga menade ju inget illa.
men "den" sa:
hur mycket växer din mage egentligen.
du ser så mycket tjockare ut idag än igår.
jag kontrade med : vad menar du, jag är ju lika tjock som du * ( "den" var trådsmal)
jag ville bara visa att det kan göra ont med kommentarerna.
det beror nog på att jag har denna tröjan på mig som är lite klockad... igår hade jag ett tight linne.
det är faktiskt skillnad på ordet stor och tjock. man reagerar så olika på dessa ord, eller i allfall jag.
sen märker jag att det är väldigt stor reaktion på att det kommer vara 20 månader emellan Noel och pyret. skulle jag säga att det är 24 mån emellan så är det på något sätt mer ok.
märker att jag varje gång den kommentaren kommer försvarar mig med att jag har vänner i min närhet som oxå har det så och att är fler än man tror... det hjälper mig inte att landa i det lixom.
men som sagt, de menar ju inget illa.

(* denna kommentar var endast i mitt huvud)


idag var det äntligen dags att hälsa mig välkommen-tillbaka-till-jobbet-för-ett-tag-tills-du-går-på-mammaledighet-om-2-månader-igen!*
de valde helt rätt. det godaste var ju botten. smarrig och knäckig var den. cheesecake!!
det var verkligen omtänksamt...


(* det var egentligen för att tacka av en annan kollega för hennes tid på jobbet)

imorgon är det min 3:e dag på jobbet. hur ska jag hinna catcha upp allt...kommer typ inte ihåg något...men , ska inte gå ner mig för det.
hjälper väl inte att man är som i dvala typ, äh...hela tiden.
när jag kommer hem så är jag redo för sängen. jag tar typ med mig hela familjen in för att "busa". det ger mig en ursäkt att få vila huvudet bara lite. att jag sen räknar timmarna till jag få en stund själv eller få krypa ner i sängen är lite tråkigt.
Men, nu är jag här i allafall.
Imorgon blir det att åka tidigare till jobbet så jag hinner handla frukost på världens dyraste affär.
Inser att d e lättare att ära p jobbet för annars ska noel ha frukost hemma oxå. Men den betalar vi minsann för att han ska äta på dagis så då får d bli så :)

Go' natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar