torsdag 1 mars 2012

åhhh,du sköna torsdag

eftersom jag började med att städa igår så hade jag inte jätte mycket kvar att göra idag. jag hann (han...hur stavas det?) tom duscha. det du :)  visst att jag var fuktig i håret när jag drog iväg till espresso house men ändå lixom. jag hade en date med denna brud http://attvaranagonsfru.se/



lattemamma, javisst! undra vad jag skulle göra om jag blev laktosintolerans... dö typ...
tack för idag!!

imorgon är det ju dags för min kväll. det blir bara underbara tjejer som fyller mitt hus för en bra kväll.
maten är planerad,musiken redo och jag tror och hoppas på många goa skratt och samtal.


jag är inget fan av cupcakes. så fruktansvärt söttit.
men att göra morotskaka som cupcakes är en helt annan sak.
det som var riktigt roligt idag var att jag färgade glasyren i 3 olika färger. karamellfärg är inte att skoja bort alltså. 
tyvärr var det bara en miss. jag saknade den riktigt RÖDA glasyren. 
det är egentiligen en rätt stor miss eftersom jag verkligen verkligen gillar färgen röd!
men ICA hade inte röd färg att erbjuda i sortimentet so what to do lixom??
turkos,grön och en riktigt gul glasyr blev det. sjukt kul att spritsa! (hör att jag låter som ett barn som fått lördagsgodis typ) sen på men coccos.
självklart var jag tvungen att träna käkarna och bygga lovehandles :) den satt gott i magen!! 


jag delar här receptet om någon skulle ha lust att baka.


morotskaka:     175 grader 35 min


3 ägg
2 dl socker    


1.25 dl smält smör


2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikabornat    (blanda torrvarorna)


riv 3 dl morötter
glasyr:
100 g philadelfiaost
1,5 dl florsocker
30 g smör
1) vispa ägg och socker pösigt
2) tillsätt torrvarorna  
sist smöret och morötterna
3) häll i smord form med avtagbar kant EL muffinsformar.
in i ugnen på 35 min. ställ plåten längst ner!! 


4) låt kakan svalna
5) blanda philadelfiaosrt och smör
6) i med florsocker
7) på med glasyr på kakan och strö över coccosen.
dags att provsmaka! avnjuts bäst med en go kaffe till! 


 min lill prins ville bara säga hej!  i just love him SO much!!
- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar