lördag 10 mars 2012

det rätta valet

vi landade till slut på kungsgatan.och det blev helt rätt beslut.
mammas njöt av stilen,kaffet och semlan.
semlan!! den står i klass med konditori Katarina och det är inte fy skam ska jag tala om!eftersom jag tycker konditori katarina har stans bästa
jag vågade testa något nytt - cappeccino.
ska nog tillägga att det inte var så dumt. lite för ljummen men annars god i smaken.
det är aldrig för sent för nya upptäckter!



vi satt där en bra stund och pratade om det ena och det andra.efter att semlan landat och lagt sig skönt i magen så bar det vidare till Le Make för ögon shopping!
jo men visst. det finns ju saker att gotta ögonen i.
ville ju visa vad emma och lovia har åstadkommit.



lunchen intog vi på vapiano. sjukt go pasta med färska grönsaker,ruccola, vitlök,oxfile, och massor av riven parmesan.
sen var det en liten runda på stan oxå.ett måste.
jag hittade denna...står fortfarande i valet och kvalet om den ska landa i min garderob eller inte men jag fastnade för den.
kan både bli klädd och kaxig med rätt tights och sko till.
ska fundera till måndag och visa mannen!



 tror faktiskt att vi gick närmre milen denna dag.
det var så skönt väder och perfekt för att gå lite lagom fort.
lagom så man kände att det var skönt att komma hem och slå ner på tempot för att senare ta en snabb dusch.
vi förtjänade i allafall en go kaffe med en mazarin!
det var en god melodi att höra att mamma uttrycka: denna dagen har varit såå trevlig! det var ju lixom hela meningen!

fredag kväll tillbringade jag och mannen hemma hos vännerna Gruvberger.
god mat (årets första grillning),och mycket bra snack! 
datum för nästa date är redan satt. det handlar ju om framförhållning för att veta att vi får till det snart igen.det ser vi verkligen fram emot. 
må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar