söndag 11 mars 2012

Att göra en Zlatan...

jaha...då har jag börjat rensa upp,slänga och sortera.flyttkartongerna har intagit vardagsrummet.flyttstäd är fixat. mäklaren är ringd.flyttgubbarna är inställda på att komma och jag bjuder på pizza.
jag ska helt enkelt göra en Zlatan. knacka på, le och tala den bredaste skånska.
tala om för ägaren att mina barn kommer älska detta hus och trädgård.
att ägaren är på G att falla av pinnen men att hon/han ser så fräsch ut för sin ringa ålder.
kan väl inte alls vara svårt att få någon att byta BYTA till vår lägenhet.
 
finns då bara några issues...
1) vet inte vilket hus jag ska välja
2) vet inte om bilen på uppfarten ingår
3) inte helt förankrat det i mannen
4) kontot är inte riktigt, men nästan :) lika fett som han den där amatören inom fotbollen.
5) hittade inte en enda äldre människa att fjäska för...




mamma och jag hann med en riktigt skön sväng i dag på förmiddagen då solen visade sig från sin bästa sida. vi strosade runt i området och hittade en del intressanta hus.
det finns verkligen hus som är super fina,renoverade.
andra är "vanliga" bra hus.
vissa är verkligen projekt medan några är ett under att de ens står upp efter att alla olika stormar dragit förbi. (lite överdrivet kanske) 


denna tomt var perfekt. stor yta för kidsen att springa på och typ inga rabatter att ligga på knä inför.riktigt bra för mig som är pollen.


jag tror att denna bilen ingår.den såg så parkerad ut!






ja, ni ser ju att det finns en del att välja mellan. detta




efter att vi skaffat en del förslag till att göra en Zlatan så gick vi in på Palleten.
det är uppskattat av barnen oxå för det finns riktiga sköldpaddor.
det var en fröjd för ögat att gå in och se alla FÄRGER!



odlade rödbetor på plats.tulpanerna kommer från deras eget land och fixas till direkt. färgen på dom är något starkare än dom man köper på ICA. och kvalitén är typ mycket bättre.
något som jag tyckte om och som luktade så fräscht var apelsin och citronträdet.färgen på citronen var verkligen så skönt gul!


 det har varit en helg i full njutning!
efter att mamma lämnat Malmö kom skuggan och blåsten... det är ju bara Mars så det är ok med skiftningarna.
middagen intogs hos farfar och farmor med släkten.fantastisk god mat och firandet av prinsens 2-årsdag började.
tack för allt!


må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar