tisdag 6 mars 2012

FRUSTRERAD ( & tacksam)

kl är 15:29 och jag är FRUSTRERAD! barnen kom hem vid 14 och det blev ganska många decibel högre direkt.och det blev ganska många rop på MAMMA.
kom hit ,kom dit, fixa det, jag vill ha, kan du hjälpa mig...gråt,tårar... jag ska spela blast monkeys åt agnes.varför har snäckans en egen iphone (utan simkort för er som reagerar och begagnad ska tilläggas) jag ska ta fram mellis, sätta på den TRÅKIGASTE film som finns- katten i hatten till prinsen.
tur att lill prinsen sover!
sen kom jag på att jag inte ätit någon lunch än...kan kanske bara vara en liten LITEN orsak till att jag triggar snabbt.


jag har haft en jätte bra morgon (med lite sen frukost) date men Maria! min underbara Maria!
min norska fina vän.
tänk, att i norge fanns en person som skulle vara så lik mig.
jag och maria har verkligen livsituationer som är 97% idenstiska.
men henne kan jag verkligen vara jag. jag kan säga jag förstå dig och verkligen menar det utifrån att vi delar samma liv. (typ :)

idag var som många andra gånger. samtal som berör livet, utmaningar och  glädje. det var lite darrande röster :) som vi klarade av att styra upp innan tårarna föll.
ska bara säga det att det behövs inte mycket för mig innan någon tår ska falla. det kan vara en artikel,en sång,ett minne, något barnprogram, en bok el någons livssituation. 
så ni ska inte tror att det var en katastrof date utifrån att livet är jobbigt - ABSLOUT INTE!!!
vi har båda 3 barn (& en man) så livet ska gå ihop för alla underbara i familjen om man säger så + att vi som mammor behöver ensamtid för att hålla ihop :)
ja, livet är helt klart spännande!


ikväll är det iväg med andra underbara brudar för att fira denna vackra. 
ser så fram emot det för att det är redan klart och upplagt för en bra kväll.
tänkte att jag ska ha min nya kofta som jag visade i förra blogginlägget: ok,bjuder på denna och sen blir det nog allt att måla naglarna i blå färg och ta fram dust it- räddaren i nöden för tråkiga hår dagar.
over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar