måndag 5 mars 2012

Dagar som denna mår mitt ❤ bra

vaknar upp efter en fredagskväll men vänner till en strålande sol på lördagmorgon. tacksamheten över går kvällen är enorm. tänka att jag har den blessingen att få ha så många underbara vänner i mitt liv. 
jag hade verkligen en önskan om att kvällen skulle bli rörande till skratt och tårar och många bra samtal- det blev mitt i prick.
jag hade förmånen att få hålla ett tal till all 20 som var här. älskar sånt, att få ge och inte bara få.(även om jag ÄLSKAR att få presenter!)
TACK ALLA SOM VAR HÄR OCH GJORDE MIN KVÄLL OFÖRGLÖMLIG!!

lördag, du underbara lördag!
en dag med familjen - älskar det!
det var bara att slänga på sig jympadojjorna och sen ta prinsarna i vagnen och snäckan på cykel sen blev det en skön runda. jag och mannen fick typ äntligen till att få prata :) lite mycket barn annars för tillfället.
även om jag vill att lill prinsen ska vara liten länge för det är så mysigt så ska det bli skönt ( & lite mysigt) när han börjar äta gröt på kvällarna. det frigör mig och mannen att få utnyttja våra biocheckar!! and we will!

när vi kom till lekplatsen var det 2 trötta prinsar som somnat. underbara eller hur!
prinsen är nog den bästa storebror man kan tänka sig. han har så mycket kärlek att ge till lillebror.varje dag är det kramar, pussar och snack. och 5 min per dag ska lill prinsen ligga på prinsens arm.


























på denna snäcka är det fläkt och färd. hon är fantastisk! sen måste jag nog erkänna att hon har detta med att ta kort från sin far. hon fångar rätt bra skärpa och vet när hon ska trycka av. bilden på oss har hon tagit.


efter att det liten kyliga men underbara vädret bitit oss i kinden var det en lunch. 
som alltid typ på helgen hos oss är det pasta...börjar bli lagom trött på det men det är ett säkert kort.
att få höra snäckan säga:
mamma, detta var SÅ gott!! är ju kul när man fixar mat varje dag!
annars är det ganska ofta:
jag tycker inte om detta,
jag har smakat det på dagis... säkert!
börja kunna den frasen nu :)


eftersom jag hatar ,el ogillar skärpt så drog vi och köpte jympadojjor till kidsen.
ok att fotsvamp inte kan komma än pga vädret men ändå lixom.
känns inte helt ok att gå i gummistövlar el fodrade vinterstövlar när det är typ 10 grader...
visst, mars kan innebära 10 grader och nästa dag snö men nu är det lite mer valmöjligheter iallafall.


på kvällen kom snäckans bästis- tilda.
så från att bara ha bestämt att bara ha 2 barn så var det 4 :)
men det är så mycket lättare när agnes har en kompis. det flyter på SÅ bra. de leker ju hela tiden tills det gäller film. då är de inte överens. men då har vi ju en man som ryker in och bestämmer reglerna.

trötta efter gladiatorerna somnade de på 5 min.
jag och mannen åt de helt fantastiska resterna från gårdagens fest. 
ännu en kväll kryper jag tacksam till sängs! 


måste bara säga att jag tror jag hittade ett sign för att vi ska bo här ute länge. på gatan med detta namn växte jag upp 7 år av mitt liv. och titta , ett stenkast från där jag nu bor nere i malmö hittar jag denna gata,
det är inte bara det- kolla vad kvarteret heter - sockerbagaren!

kan det bli mer perfekt. jag älskar ju att ha en kaka till kaffet :) 

må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar