fredag 16 mars 2012

Prinsen 2 år!

han vaknade och blev snopen över alla ballonger som låg på marken. att höra hans glada nyfikna stämma var som musik för öronen. snäckan,som för övrigt är prinsens idol (!) guidade honom bland ballongerna. när de kommit in till köket kom jag och Andreas. vi sjöng och gav paket. 
det är kul att se att vid 2 är han inte jätte intresserad av paket men när vi kommer till jul. jag lovar, han är Så mer medveten!
det bästa paketet var som vi trodde, vindruvorna!!







vindruvorna var rensade och klara att bara hugga in i och det gjorde han!



















till frukost hade vi tagit fram lulle (bulle).
kanelbullar är en av favoriterna.

självklart fick han bestämma morgonfilm.
det var inget svårt val för honom.
Pippi pappa!
det är pippi filmen när hennes pappa kommer på besök.
vi har bara sett den typ 111 gånger men men fyller prinsen år så gör han!









när det var middagsdags begav vi oss till IKEA. där får man ju ice (glass) efter maten. det är ju lyx.prinsen valde det vanliga. pasta med köttfärsås och KETCHUP! glassen njöt han av!

  



























 efter att IKEA så drog vi till sagolekparken. prinsen är så skön. han gick typ i sin egen värld hela tiden vi var där. klart snäckan var där med honom men hin träffade en dagis kompis och sedan kom bästisen tilda.

prinsen sprang upp , ner fram och bak. klättrade och ramlade men han var glad ändå .

han lyxade ännu mer till det med en ljummen kanelbulle från IKEA.

när vi kom hem så var det mysfredag. det serverades korv och pommes.
prinsen var så trött så kl 18:15 låg han i sängen redo för att möta John Blund.
kan vi kanske få ångra imorgon då han vaknar 05... men han hade inte sovit mer än max 10 min idag så ögonen gick i kors.

jag och snäckan avslutade med 30 bitar sushi... kl 20:30 låg hon trött trött i sängen.
vilken skön fredgskväll det blev.
3 av 3 barn är down and out.
jag kan nu välja vad jag vill göra el kolla på.
andreas är i väg på lite 40 -års firande.

så nu säger jag typ godnatt. ska krypa ner i sängen och kolla på en bra film :)

må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar