tisdag 6 mars 2012

känns lite som jag flyger igen

nyss hemkommen från en riktigt bra kväll med tjejerna.alla över 30 dock men det är väl ändå ok att säga tjejer eller? hanna hade verkligen fixa så mysigt. det är verkligen att kliva in i ett konstnärs hem.och då menar jag på ett positivt på alla sätt.
älskar att de blandar det lite nya med det gamla. hur hon hade dukat med runda turkosa koppas och att hon lagt ner tid på att fixa med ett spetsband runt servetterna. 
någon sa någon gång att " det sitter i detaljerna"...ok, låter verkligen snyggare på eng men skit i det




vilken kväll sen!
jag älskar att få diskutera,vända ut och in på hjärnan och det var en sådan kväll.
det kan vara jobbigt att erkänna att man processa vissa saker men när man har fått ta ner det på jorden och fått andras input och hjälp på hur man kan tolka eller se på vissa saker så är det ju bara till hjälp och lyft.
och det är precis så jag känner mig efter denna kvällen- lyft och lättad.
känns nog lite som jag har lyft från marken, att jag flyger lite igen.

det som får mig att le är att jag vet att det inte var sista kvällen denna typ att diskussion kom upp.

nu är det snart onsdag och det innebär att klockan har blivit alldeles för mycket för att jag ska ha lite tålamod imorgon när alla 3 barnen är hemma.
undrar vad vi ska göra imorgon, vad jag ska underhålla de små liven med.
ja ja, det får jag ta imorgon.

hoppas på en natt utan mardrömmar!
- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar