onsdag 21 mars 2012

kärlek

klockan 08 (typ) ringde det på telefonen. lite yrvaken svarade jag. det var pappa.
är du sjuk frågar han
nä...jag är bara nyvaken.
(jag jobbar faktiskt natt så att sova till 9 är inga ovanligheter :)

han hade då kommit från Laos och var på stationen i Malmö i 1 timme och undrade om vi kunde komma ner så han fick se oss nu när han var i samma stad, inte långt ifrån oss.
tyvärr...det hade tagit oss 40 min att komma dit. då menar jag:
gå upp:fräscha till oss:3 kids:till bilen:åka...typ 40 min.
då hade vi sets i 10 min kanske. jag tyckte att det var lite omständigt. men om sanningen ska fram så hade jag dåligt samvete för det tills det ringde på dörren.

där stod han, livs levande: pappa & morfar.
barnen blev så glada och jag med.
han hade tagit en taxi från stationen. fått taxikillen att vänta i 10 min för att sedan köra honom tillbaka till stationen!
klart man ska ses när man är i samma stad!

tack älskade pappa!!
 



- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar