tisdag 27 mars 2012

vår, du underbara vår!

något som våren bär med sig är ju energi och nyfikenheten på att upptäcka nya saker. platser,eller bara ett nytt ris. jag blev rätt snopen när jag öppnade riset och såg att det var påsris...men om jag hade tittat riktigt noga på förpackningen hade jag nog inte blivit så snopen. faktum är att jag faktiskt inte då hade köpt det alls utan bytt till "vanligt" ris. ris är väl typ lika onyttigt som vitaste brödet så spelar roll vilket man använder (typ).

jag har frid i själen :)
nu har jag tagit ner alla mina vårkläder. ja, eller alla. det köps alltid nytt och förnyas men de som var undanlagda för vintern.
tala om att röja bort.
4 ica kassar står nu och väntar på att få komma iväg till öppna hjärtat. älskar att få rensa. det ger ju lite mer golvyta på vinden och plats för lite nytt. mina färglada kläder är nu en tvätthög och längtar efter att få bäras.

prinsen har invigt den nya vårjackan.han såg plötsligt så stor ut i den. solbrillorna och kepan kommer snart att åka på oxå.han är helt otrolig när vi är ute.gården är ju ganska stor och det är inte någon precis i hans ålder.eller jo,men han har nog bara inte kommit på hur han ska leka med dom ännu.han sitter lite med varje.sen vill han wii (gunga).vi säger wii varje gång vi börjar putta på honom. fast han kan ju säga gunga oxå men wii är kortare.efter att han gungat en stund vill han leka lite i sanden.sen ser han storasyster och då följer han efter henne...
han strosar bara omkring och är nöjd.

kl 9:45 mötte jag upp camilla (höger) för en fika på barista. efter ett tag kom kristina.tack vänner för en givande stund. älskar att få ha tid att prata om sånt som berör livet. barnen tex. utmaningar och roligheter och frågor man har. sen är det ju alltid plus att få en go kaffe till oxå. tefter detta var
det att handla mellis till barnen. jag hade fått en tid på vårdcentralen för blodprov.tänkte att det var dags att kolla upp min pollenallergi. se vad det jag är allergisk mot. björk är jag 100 på men det är mer än så. ska bli lite spännande att se om 2 veckor vad det visar.
lite snopen blev jag att det gick så fort att få tid. ringde idag vid 9 och fick tid vid 14:15.
bra jobbat!!
så här såg prinsen ut när jag kom och hämtade på dagis idag...tjejen hade något långa naglar kan man säga.
hon ville ha hela fönstret för sig själv och försökte på ett mindre charmigt sätt få bort prinsen.
han blev nog liten snopen tror jag. sen slog han säkert henne för att ge igen...

medan mannen är i Paris så har jag det riktigt skönt här hemma i skåneland.
själv med 3 barn. våning 8.ingen hiss...lite svettigt är det men tur att vi kan gena genom vinden ner till grannarnas hiss!!
men imorgon kommer han hem. tur att det är vår så man kan fördriva tiden ute och att man har en nanny som heter emelie!!

detta är nästan utsikten från vår balkong...
vi ser öresundsbron och tycker att det är ganska charmigt.

här är utsikten från hotellet i PARIS!!








må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar