onsdag 3 februari 2010

1 dags feber

04:00 - mamma , mamma kom! jag vill ha vatten.

när jag kom in till henne var hon super het på kroppen.
sprutan hade verkat. hon måste haft uppåt 39 grader.
hon fortsatte sova i våran säng, så varm jämte mig... när min klocka ringde vid 05:30 så var det bara att gå upp och duscha.
när jag kom tillbaka sen så insåg jag att det är nog bättre vi är hemma idag.
nyduschad var det bara att krypa ner i sängen igen. vi sov till 08:00. det var inte igår man gjorde det.
alvedonen har verkat och hon är bara snorig nu. det blir nog dagis och jobb imorgon.
matdags: det blev en av hennes favorit rätter - pasta och köttbullar.
annars är det "stålis" mat. det är ris med kyckling i sötsur sås,annanas, för paprika och champinjoner. "stålis"mat kommer från att Emma Stålarw brukade äta den i kyrkan och Agnes fjäskade alltid till sig lite. sen tycker hon om Emma tuggummi oxå, fast det är ju ingen maträtt kom vi fram till men det är Emma Johansson som brukar ha Extra laktris .

nu har vi vilat lite. jag har små sovit lite medan Agnes låg jämte och kollade barnkanalen.
har gjort i ordning tangenterna på pianot så Agnes kan lära sig spela blinka lilla stjärna.
skalan är utskriven och varje tangent har sin färg. C är gul och sen har de andra sin färg.
hon kan nu sakta första raden :)

vi har hunnit rensa ut hennes rum oxå. tagit bort bebis böcker och lite olika leksaker som jag tycker hon är för stor för. skönt, det hade jag tänkt att göra på min första lediga dag annars men nu kan jag göra något annat- typ vila :)
usch, till höger om mig står den blåa tråkiga påsen... tvätten måste sorteras. vi ska tvätta idag och jag ligger en vecka efter...
måste städa oxå, ordentligt! på lördag ska jag ha släktkalas med alla mina kusiner och svärföräldrarna, svägerska med familj och mor och far. fyller ju som sagt 30 på söndag!

nu sitter snäckan i badet och då ska jag passa på att dammsuga hennes rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar