lördag 27 februari 2010

Lördag

Igår när vi hämtade Agnes från dagis så var hon helt röd runt ögonen och näsan rann. Jag fruktade det värsta - ögoninflammation.
Hon var hängig på kvällen och det sved i ögonen.
Kände sig lite konstig i kroppen.
Hon sa att hon ville sån medicin som Jenny i stockholm... (vad äter du;)?)
Hon fick rinnande Alvedon med björnbäsrsmak. Första gången hon godkänner den.
Sen var det bara att börja tvätta med ögondroppar.
03:45- mamma,mammma!!!
När jag kom till henne hade hon tänt lampan,satt upp och sa:
Jag vill ha mer medicin!!
Näsan rann, men tyckte ändå att ögonen inte var så röda och svullna.
Hon vill inte ta nässpray...
Så jag fick bära in henne till oss, tvättade hennes ögon. Sen börjarde hon gråta... Hon sa att hon var lessen för att hon kanske blivit sjuk, det var så tråkigt!
Vi bad ännu en gång till Jesus!
När hon väl somnat så somnade jag men drömde att familjen var fångatagen av Björn (han som dansade med Gudrun i let's dance)
Vi fick inte ha mobil med oss och vi blev smugglade ut till en jolle som tog oss till Gullholmen... Ja, det var rörigt iallafall.
Så , japp jag vaknar med huvudvärk.
Agnes ögon ser lite bättre ut idag.
Hon vaknade och frågade om hon skulle på dagis idag men insåg att det var lördag. Ett stort YES blev det. Inte för att hon var ledig utan för att det innebär GODIS och sen tillägger hon coca Cola, för det får man dricka när man är sjuk har pappa sagt... Jasså ;)
Hon fick Cola utan kolsyra en gång när hon haft maginfluensa och minnet lär nog aldrig lämna.

Sent from my Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar