onsdag 17 februari 2010

nu, lite mer på riktigt...

jaha, då var man igång på nytt. mötet med dom till vänster.
har aldrig haft problem med dom och idag kom jag fram snabbt till deras telefonservice.det tog bara 5-6 min och de förklarade bra och tydligt.
men det jag blev arg på idag och förra gången typ förra veckan var att jag ska ladda ner e-legitimation på min lilla bärbara dator. jag försökte 117 gånger minst men det funkar inte!!!
sen ikväll efter jag gett upp hoppet går jag in och ska försöka ladda ner ny på vår stationära... då är det INGA problem!!! GRRRRRRRRRRRR!!!
visst, då ringer jag till telia som man ska göra om det blir problem... då stänger de 20:00...
jag måste få in det på denna för vi ska ev göra oss av med den stationära för vi behöver platsen till bebissängen senare.

har annars idag tagit en promenad med Agnes från mobilia där dagis bussen stannade.
hon ville gå hem och prata lite :)
sen har jag lagat mat
gjort matschema för 4 veckor fram ( ute i god tid)+ inhandlingslista
letat adresser till min mingel-fest-inbjudan
fått Agnes efter en stund att somna själv i sin säng. vi kör 6 min metoden här hemma... Agnes vill ha det så :)

skulle ställt mig läänge i duschen för att få lite värme på ryggen men nu blir det sängen istället.
har haft lite känningar idag i ryggen. lite samma hugg som diskbråcket jag hade jan -maj 2004.
men det är ju för att det trycker lite mer än vanligt. plutten har fixerat sig nu så jag väntar in värkarna nu. skulle vara skönt om den bestämmer sig för att komma senast 17 mars...

ska nu krypa ner i sängen och läsa lite om smärtlindring... yes, det finns så många roligare saker att läsa om men de böckerna har jag sparat till jag ska vara mammaledig och sitta i soffan och amma eller vara ute själv på ett café (typ espresso house mobilia. hinner nog inte längre än så) och bara få tid för mig, bebisen, KAFFET och en bra bok.
jag njöt så av detta förra gången fast då hann jag ända ner till stor torget, Wayne´s coffe medans Agnes sov sött i vagnen... nu har man ju dagis att passa.
en bra sak som försäkringskassan berättade idag var att jag kan ta ut föräldraledigt , de lägsta nivådagarna och Agnes får vara på dagis eftersom hon inte är där hela dagar normalt- jippi. min planering höll!!
hon kommer vara hemma med mig på min första lediga måndag bara för att hon ska märka att det är ett steg närmre bebisens ankomst...

god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar